Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15628
Title: Деякі адміністративно-правові аспекти викладання правознавства у середній школі в Україні
Authors: Солнцева, Х.В.
Балова, Г.А.
Keywords: правознавство
реформування
освіта
адміністративно-правові аспекти
державний стандарт
адміністративне право
law
reform
education
administrative and legal aspects
state standard
administrative law
правоведение
реформирование
образование
административно-правовые аспекты
государственный стандарт
административное право
Issue Date: 2018
Citation: Солнцева Х. В. Деякі адміністративно-правові аспекти викладання правознавства у середній школі в Україні / Х. В. Солнцева, Г. А. Балова // Право та інновації. – 2018. – № 1. – С. 38–44.
Abstract: У статті охарактеризовані деякі адміністративно-правові аспекти викладання предмета «Правознавство» у середній школі в Україні в процесі реформування сфери освіти; проаналізовані нормативно-правові акти, які регулюють суспільні відносини в процесі викладання предмета «Правознавство», проблемні питання та шляхи їх подолання.
В статье охарактеризованы некоторые административно-правовые аспекты преподавания предмета «Правоведение» в средней школе в Украине в процессе реформирования сферы образования; проанализированы нормативно-правовые акты, регулирующие общественные отношения в процессе преподавания предмета «Правоведение», проблемные вопросы и пути их преодоления.
Description: In the context of the territorial and administrative reform, active decentralization and improvement of the current legislation in Ukraine, the reform of education, which runs parallel and closely linked with these processes and its integration into a single European educational space, essentially aims to solve the problem of improving the quality of educational services at all levels: from elementary school to higher education institutions. But taking into account the formation of a law-governed state in Ukraine, the role and significance of the legal regulation of social relations cannot be diminished, moreover, they are now of particular urgency. The main feature of the model of the rule of law is the high regulation of social relations, including in the educational sphere. Education acts as a specific object of legal influence, and the relations that are formed in this area are the subject of special legal regulation.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15628
Appears in Collections:Наукові статті кафедри адміністративного права та адміністративної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Solntseva_BALOVA_38-44.pdf218.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.