Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/15744
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІгнатенко, Ірина-
dc.date.accessioned2019-01-02T19:32:50Z-
dc.date.available2019-01-02T19:32:50Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationІгнатенко І. В. Правові аспекти децентралізації влади у сфері земельних відносин / І. В. Ігнатенко // Слово національної школи суддів. – 2017. – № 4. – С. 62–75.ru_RU
dc.identifier.urihttps://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/15744-
dc.descriptionThe article deals with the study of the process of decentralization of power and the expansion of powers of territorial communities. It was established that today the powers of local self-government bodies in the field of land relations have considerably expanded at the legislative level. Yet these changes only initiate the implementation of the Concept of Reform. It is necessary to continue and continue to be implemented through normative consolidation and introduction of amendments to the current legislation. Currently, local self-government in relation to land resources management is carried out only within the administrative-territorial units (settlements). The existing approach does not correspond to the practice of foreign countries. In them, local self-government is implemented within the administrative-territorial units, including at the primary level, which combine both directly with the territory of the settlement and the adjacent territory. The conclusion is made on the necessity of providing the full authority of authorities to local governments for land administration. This can be achieved by decentralizing governance, adherence to the principle of the ubiquity of local self-government. This will allow the administrative-territorial units to have an informative resource in their own assets (land outside the settlements), as well as the necessary management tools for its effective application. To ensure the implementation of the principle of universality, the principle of subsidiarity must also be applied. According to which the managerial decisions in the state are taken at the lowest possible level, and the upper levels of management resort to any administrative actions only if these actions are more effective than the corresponding actions of the lower units. Consequently, according to this principle, rayon and regional councils transfer control powers only to those that can not be implemented by city, village and settlement councils, and not vice versa, which are currently in force. In addition, the powers of state authorities in the field of land relations regulation should be transferred to local self-government bodies not at all levels, and mainly to the bodies of local self-government of the basic level, which are the councils of the combined territorial communities.ru_RU
dc.description.abstractУ статті здійснено дослідження процесу децентралізації влади та законодавчих змін щодо розширення повноважень територіальних громад. Зроблено висновок щодо необхідності надання всієї повноти владних повноважень органам місцевого самоврядування для управління землями. Досягти цього можна в результаті децентралізації управління, дотримання принципу повсюдності місцевого самоврядування.ru_RU
dc.description.abstractВ статье проведено исследование процесса децентрализации власти и законодательных изменений по расширению полномочий территориальных общин. Сделан вывод о необходимости предоставления всей полноты властных полномочий органам местного самоуправления для управления землями. Достичь этого можно в результате децентрализации управления, соблюдения принципа вездесущности местного самоуправления.-
dc.language.isootherru_RU
dc.subjectземлі у межах населених пунктівru_RU
dc.subjectуправління землямиru_RU
dc.subjectземельні відносиниru_RU
dc.subjectоргани місцевого самоврядуванняru_RU
dc.subjectтериторіальні громадиru_RU
dc.subjectкомунальна власністьru_RU
dc.subjectдецентралізаціяru_RU
dc.subjectземли в пределах населенных пунктовru_RU
dc.subjectуправление землямиru_RU
dc.subjectземельные отношенияru_RU
dc.subjectорганы местного самоуправленияru_RU
dc.subjectтерриториальные общиныru_RU
dc.subjectкоммунальная собственностьru_RU
dc.subjectдецентрализацияru_RU
dc.subjectland within settlementsru_RU
dc.subjectland managementru_RU
dc.subjectland relationsru_RU
dc.subjectlocal government bodiesru_RU
dc.subjectterritorial communitiesru_RU
dc.subjectmunicipal propertyru_RU
dc.subjectdecentralizationru_RU
dc.titleПравові аспекти децентралізації влади у сфері земельних відносинru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:Наукові статті кафедри земельного та аграрного права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ignatenko_62-75.pdf497.98 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.