Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/19262
Title: Використання водних біоресурсів в Україні: деякі проблеми практики
Authors: Федчишин, Д.В.
Ігнатенко, І.В.
Keywords: режим рибогосподарської експлуатації
водні біоресурси
водний об’єкт
самовільне зайняття земельної ділянки
рибне господарство
режим рыбохозяйственной эксплуатации
водные биоресурсы
водный объект
самовольные занятия земельного участка
рыбное хозяйство
mode of fishery exploitation
aquatic bioresources
water body
unauthorized occupation of land
fisheries
Issue Date: 2021
Publisher: Київ : ФОП Гуляєва В. М.
Citation: Федчишин Д. В. Використання водних біоресурсів в Україні: деякі проблеми практики / Д. В. Федчишин, І. В. Ігнатенко // На сторожі земельного ладу: до 20-річчя Земельного кодексу України : тези доповідей учасників Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 26 листоп. 2021 р.) / за ред. проф. В. М. Єрмоленка. Київ : ФОП Гуляєва В. М. – 2021. – С. 270–272.
Abstract: Практика використання водних біоресурсів на підставі режиму рибогосподарської експлуатації є загальнопоширеною в Україні: на початок 2020 року в межах країни діяло 398 таких режимів. Однак, незважаючи на значну поширеність режимів та наявність відповідної законодавчої бази для їх правового регулювання, на практиці користувачі, яким надаються режими, зіштовхуються з різноманітними проблемами, що негативно впливають на їх господарську діяльність. Однією з таких проблем є намагання працівників органів внутрішніх справ та прокуратури притягнути таких користувачів до кримінальної відповідальності за самовільне зайняття земельної ділянки, що передбачено статтею 197-1 Кримінального кодексу України. На підставі аналізу рішень Верховного суду України зроблено висновок про безпідставність та необґрунтованість намагань певних державних органів притягнути до кримінальної відповідальності користувачів, які здійснюють діяльність на водоймах відповідно до режиму рибогосподарської експлуатації водного об’єкта, в результаті чого здійснюється протиправний вплив на законну господарську діяльність суб’єктів рибного господарства. Крім того, суд виходить з того, що при отриманні Режиму рибогосподарської експлуатації водного об’єкта користувачам надаються у користування лише водні біоресурси, а не водний об’єкт чи земля під водою. Оскількі виходячи із положень законодавства, що регулюють порядок встановлення режимів рибогосподарської експлуатації, не містять обов’язкової умови про необхідність мати правовстановлюючі документи на право користування водним об’єктом та земельною ділянкою для отримання погодження Режиму.
Практика использования водных биоресурсов на основании режима рыбохозяйственной эксплуатации общераспространена в Украине: на начало 2020 года в пределах страны действовало 398 таких режимов. Однако, несмотря на значительную распространенность режимов и наличие соответствующей законодательной базы для их правового регулирования, на практике пользователи, которым предоставляются режимы, сталкиваются с различными проблемами, негативно влияющими на их хозяйственную деятельность. Одной из таких проблем есть попытки работников органов внутренних дел и прокуратуры привлечь таких пользователей к уголовной ответственности за самовольное занятие земельного участка, что предусмотрено статьей 197-1 Уголовного кодекса Украины. На основании анализа решений Верховного суда Украины сделан вывод о безосновательности и необоснованности попыток определенных государственных органов привлечь к уголовной ответственности пользователей, осуществляющих деятельность на водоемах в соответствии с режимом рыбохозяйственной эксплуатации водного объекта, в результате чего осуществляется противоправное влияние на законную хозяйственную деятельность ектов рыбного хозяйства. Кроме того, суд исходит из того, что при получении Режима рыбохозяйственной эксплуатации водного объекта пользователям предоставляются только водные биоресурсы, а не водный объект или земля под водой. Поскольку, исходя из положений законодательства, регулирующих порядок установления режимов рыбохозяйственной эксплуатации, не содержат обязательного условия о необходимости иметь правоустанавливающие документы на право пользования водным объектом и земельным участком для получения согласования Режима.
Description: The practice of using aquatic bioresources on the basis of the regime of fishery exploitation is widespread in Ukraine: at the beginning of 2020 there were 398 such regimes within the country. However, despite the significant prevalence of regimes and the availability of appropriate legal framework for their legal regulation, in practice, users who are granted regimes face a variety of problems that negatively affect their economic activities. One of such problems is the attempt of law enforcement officers and prosecutors to prosecute such users for unauthorized occupation of land, as provided for in Article 197-1 of the Criminal Code of Ukraine. Based on the analysis of the decisions of the Supreme Court of Ukraine, a conclusion was made that the attempts of certain state bodies to prosecute users operating on reservoirs in accordance with the regime of fishery operation of the water body were unjustified and unfounded. fisheries projects. In addition, the court assumes that upon receipt of the Regime of fishery operation of a water body, users are provided with only aquatic bioresources, and not a water body or land under water. Because, based on the provisions of the legislation governing the procedure for establishing regimes of fishery management, do not contain a mandatory condition of the need to have title documents for the right to use water bodies and land to obtain approval of the regime.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/19262
ISSN: 2311-9012
Appears in Collections:Тези, доповіді кафедри земельного та аграрного права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
270-272.pdf283.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.