Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.nlu.edu.ua//jspui/handle/123456789/5844
Title: Роль междисциплинарной интеграции при формировании поликультурной профессиональной компетентности на магистерской программе по специальности «правоведение»
Other Titles: Роль міждисциплінарної інтеграції при формуванні полікультурної професійної компетентності на магістерській програмі за спеціальністю «правознавство»
Interdisciplinary integration under the formation of multicultural professional competence within the master's law course
Authors: Романюк, С.М.
Keywords: профессиональная компетентность
поликультурная компетентность
междисциплинарная интеграция
магистр
професійна компетентність
полікультурна компет
міждисциплінарна інтеграція
магістр
professional competence
multicultural competence
interdisciplinary integration
master
Issue Date: 2014
Citation: Романюк С. М. Роль междисциплинарной интеграции при формировании поликультурной профессиональной компетентности на магистерской программе по специальности «правоведение» / Светлана Романюк // Молодь і ринок. – 2014.– № 3. – С. 59–63.
Abstract: В статье рассматривается формирование поликультурной профессиональной компетентности на основе междисциплинарной интеграции. Анализ поликультурной профессиональной компетентности показывает, что последняя является результатом междисциплинарной интеграции профессиональной компетентности и поликультурной компетентности. Предлагается ряд методов преподавания, в основе которых лежат принципы междисциплинарности и компетентности.
У статті розглядається формування полікультурної професійної компетентності на основі міждисциплінарної інтеграції. Аналіз полікультурної професійної компетентності показує, що остання є результатом міждисциплінарної інтеграції професійної компетентності та полікультурної компетентності. Пропонується ряд методів викладання, які базуються на міждисциплінарному та компетентностному принципах.
Description: This article discusses the formation of multicultural professional competence on the basis of interdisciplinary integration. Analysis of multicultural professional competence shows that the latter is the result of interdisciplinary integration of professional competence and multicultural competence. A number of teaching methods based on the interdisciplinary and competence principles are proposed.
URI: https://dspace.nlu.edu.ua/handle/123456789/5844
Appears in Collections:Наукові статті кафедри іноземних мов № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Romanyk_59-63.pdf1.48 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.